Notícies Cultura

Vila-seca enceta un gran cap de setmana de Festa Major

19 Gener 2023

Concerts, la Nit de Foc, les curses de cavalls i el seguici, grans protagonistes

 

Segueixen amb força els actes al voltant de la Festa Major d'Hivern a Vila-seca, amb diverses propostes que ompliran el cap de setmana de diversió i activitats tradicionals.

 

En primer lloc, el divendres dia 20 s'organitza una Gran Festa Infantil a les 6 de la tarda al Celler, amb la Cia Ballaruga. A les 10 de la nit tindrà lloc l'assaig de castells amb els Xiquets de Vila-seca, la Nit de Monòlegs amb Romina R i Sara Escudero al Celler i el Concert amb Arc de Triomf i Doctor Prats a les 22.30 h al Pavelló.

 

L'endemà dissabte es farà la Cursa de Pallassos i Pallasses "Joan Busquets", amb sortida a partir de les 11 del matí. La plaça de l'Església acollirà l'actuació castellera dels Xiquets de Vila-seca a les 12.30 h i es lliuraran els premis de la 10a edició del Concurs de fotografia Albert Iturria. A les 17.55 de la tarda s'iniciarà La Nit del Foc amb el bateig dels nous ceptres de Llucifer i la Diablessa del Ball de Diables Infantil, obra d'Antoni Mas. Seguidament hi haurà el Correfoc petit, l'entremès del Ball de Diables de Vilafranca, el Ball de Sant Miquel i Diables, la Tabalada i, per últim, el Correfoc. La nit tindrà de protagonistes Tremenda Jauría i Mafalda, en concert al Pavelló, i l'Orquestra Nueva Alaska, que actuarà pel Gran Ball de Festa Major al Celler.

 

El tradicional Cós de Sant Antoni arribarà el diumenge 22 de gener al Parc de la Torre d'en Dolça, amb un total de tres curses on hi participaran cavalls pura sang anglesos. Ja a la tarda, Vila-seca gaudirà del Seguici Tradicional amb la participació de la Mulassa de Barcelona, que celebra els seus 450 anys d'història.

 

Cal recordar que les entrades als concerts i espectacles es poden adquirir a través del web https://entrades.vila-seca.cat

Titol 2

Anim pariatur cliche reprehenderit, enim eiusmod high life accusamus terry richardson ad squid. 3 wolf moon officia aute, non cupidatat skateboard dolor brunch. Food truck quinoa nesciunt laborum eiusmod. Brunch 3 wolf moon tempor, sunt aliqua put a bird on it squid single-origin coffee nulla assumenda shoreditch et.

 

En aquesta edició s'han format 15 noves parelles lingüístiques que es trobaran una hora a la setmana

El passat dimecres, va tenir lloc la presentació de la nova edició del programa Voluntariat per la Llengua (VxL) a Vila-seca.

L'acte va acollir les parelles lingüístiques que s'han format recentment i que estan integrades per voluntaris i aprenents. En aquesta edició presencial, hi participen aprenents provinents de Moldàlvia, Uruguai, Romania, Itàlia, Estats Units i de la resta de l'Estat espanyol.

Durant la presentació, es va explicar el funcionament del programa a tots els participants i es va repartir el material de suport per complementar el seu aprenentatge.

El programa Voluntariat per la llengua consisteix a practicar català a través de la conversa. Es basa en la creació de parelles lingüístiques formades per una persona voluntària, que parla català fluidament, i una persona aprenenta, que en té coneixements bàsics i vol adquirir fluïdesa. Les parelles es troben 10 hores per parlar en català en un ambient relaxat i distès, i el programa en fa el seguiment.

Les persones que estiguin interessades a participar en noves edicions del Voluntariat per la Llengua, tant com a aprenentes o com a voluntàries, poden adreçar-se a l'Oficina de Català de Vila-seca, situada al C. de l'Hospital, 1, per telèfon al 977 39 43 25 o per correu electrònic a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..

Voluntariat per la llengua és un programa de la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura gestionat a tot el territori pel Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL).

 

Image
Image
Image
Image