El Centre Cívic i Cultural de la Plana ha acollit aquest matí l'acte de presentació de la nova campanya informativa del servei de gestió dels residus municipals, neteja viària i de la platja i gestió també de la deixalleria de Vila-seca. En aquest acte el regidor de Serveis Generals, Seguretat i Civisme, Josep Toquero, s'ha reunit amb l'equip d'informadors i informadores d'aquesta campanya poc abans que s'iniciessin les primeres visites domiciliàries.
La campanya informativa sota la marca ‘Vila-neta' vol donar a conèixer les millores que s'estan incorporant amb motiu del nou contracte del servei de neteja i recollida de residus, així com continuar sensibilitzant sobre el reciclatge i el comportament cívic que caracteritza la ciutadania de Vila-seca.
La principal acció de la campanya la protagonitzen els 11 informadors i informadores degudament identificats que aniran visitant porta a porta les llars del municipi fins el dissabte 1 d'abril. Les visites començaran pels domicilis de la Plana, després continuaran en el nucli de Vila-seca i finalitzaran a la Pineda. A més, s'ha creat un punt informatiu que anirà itinerant per diverses localitzacions del municipi i oferirà consells sobre neteja i residus, material per separar correctament i un joc participatiu a totes les persones que el visitin. El punt s'estrena en la plaça Sant Joan de la Plana aquest proper dissabte dia 25 a partir de les 11 del matí.
També s'han produït diverses peces informatives que recullen els missatges de la campanya: un tríptic amb les principals millores del servei, un díptic per a persones propietàries de animals de companyia, cartells per distribuir a porteries d'habitatges, un vídeo animat i publicacions específiques per a les xarxes socials municipals.
L'objectiu de la campanya és, segons el regidor Josep Toquero, «aconseguir més qualitat per a un servei millor». I destaca que «ho estem fent bé, però encara podem fer-ho millor gràcies al nou contracte del servei i a la col·laboració ciutadana». En efecte, a Vila-seca s'ha assolit el 53,2% de recollida selectiva de residus, dada que situa el municipi molt per sobre de la mitjana de Catalunya —que és del 46,6%— i alhora supera l'objectiu europeu del 50% pel 2020.
Cal recordar que el nou contracte va ser adjudicat a l'empresa Urbaser pels propers 10 anys, amb un cost anual de 4,36 milions d'euros. Entre les seves millores cal destacar l'increment de la freqüència de recollida dels residus domèstics i comercials a tot el municipi, la intensificació de la neteja dels carrers amb aigua, la instal·lació de noves minideixalleries als carrers i l'ampliació del servei de la deixalleria mòbil. El nou contracte també preveu la renovació de tota la flota de vehicles i maquinària per models més sostenibles, així com l'adequació de les instal·lacions de la deixalleria fixa.