Vila-seca, Cambrils i Salou presenten les bases per a una futura normativa que regularà l'ús dels patinets elèctrics i bicicletes assistides

Ha estat presentada en roda de premsa pels alcaldes de les tres poblacions

L'alcalde de Vila-seca, Pere Segura, l'alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza i l'alcalde de Salou, Pere Granados, han presentat aquest divendres les bases en comú per a una futura normativa que regularà els vehicles de mobilitat personal (VMP) -patinets elèctrics- i bicicletes assistides. L'acte ha tingut lloc aquest matí al Centre Cívic de Vilafortuny, a tocar del vial de Cavet, on hi ha un carril bici de 4,7 Km que comunica els municipis de Salou i Cambrils, per l'interior.
 
Hi han assistit, a més, el regidor de Seguretat Ciutadana i Mobilitat de l'Ajuntament de Salou, David González; el regidor de Serveis, Medi Ambient i Protecció Ciutadana de l'Ajuntament de Cambrils, Lluis Abella; i el regidor de Serveis Generals, Seguretat i Civisme de l'Ajuntament de Vila-seca, Josep Toquero. A més dels caps de les Policies Locals de Salou, José Luis Gargallo; Cambrils, Josep Muñoz; i Vila-seca, Jacinto López. 
 
A partir d'aquest moment, serà cada ajuntament el que donarà la forma jurídica necessària, tenint en compte que no es pot fer una ordenança comuna pels tres, sino que cada municipi haurà d'aprovar la seva pròpia. Els tècnics especialitzats de cada consistori han estat els encarregats de desenvolupar les bases tenint en compte les necessitats i expectatives de cada població. Es dona la circumstància que Cambrils, Salou i Vila-seca tenen una conurbació urbana integrada, per la qual cosa les autoritats municipals respectives en matèria de mobilitat i trànsit han considerat oportuna una coordinació pel que fa a regulació normativa.
 
L'alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza, ha assegurat que "aquesta regulació és molt necessària, davant de la irrupció dels vehicles de mobilitat personal i l'augment de l'ús de les bicicletes elèctriques en els últims anys"; i ha destacat "la importància d'unificar criteris i acordar unes bases entre els tres municipis per millorar la seguretat i la convivència dels diferents usuaris de la via pública". 
 
Per la seva banda, l'alcalde de Salou, Pere Granados, que ha destacat la coordinació i col·laboració entre els tres municipis, ha explicat que "aquesta futura regulació donarà major seguretat a les persones i a la mobilitat, en general, tant dels vianants, com dels conductors i dels usuaris dels patinets; i, sobretot a l'estiu, ajudarà a descongestionar les vies principals i a ordenar aquest sector".
 
L'alcalde de Vila-seca, Pere Segura, ha posat en valor, un cop més, "la coordinació entre els tres ajuntaments per tal d'impulsar accions de gran vàlua per als residents en els tres municipis, en un exemple de treball conjunt en benefici del territori". L'alcalde ha volgut agrair també el gran treball realitzat pels regidors i pels responsables policials dels tres municipis.
 
PER ON PODRAN CIRCULAR
Segons aquestes bases ja redactades, els patinets i bicicletes assistides podran circular pels carrils bici de qualsevol dels tres municipis i per qualsevol calçada, la velocitat màxima de la qual estigui limitada a 30 Km/h. També podran fer-ho per les plataformes úniques, vies que aglutinen vorera i calçada a la mateixa alçada.
 
PER ON NO PODRAN CIRCULAR
Tanmateix, aquests vehicles de mobilitat personal no podran circular ni per les voreres; ni per les vies interurbanes; ni pels carrers on la seva velocitat màxima permesa sigui superior a 30 Km/h.
 
COM PODRAN CIRCULAR
- Només hi podrà anar una persona.
- Podran circular durant el dia. A la nit hauran de portar llums davant i darrere, i el conductor haurà de dur algun element reflectant.
- Les persones hauran de portar casc obligatòriament. 
- El conductor ha de tenir més de 16 anys.
- Els menors no podran portar patinets elèctrics, però sí patinets mecànics