Vila-seca es promociona a la Salon des Vacances de Brussel·les

El mercat belga: objectiu dels Patronats de Turisme de Cambrils, Salou i Vila-seca

Els municipis de la Costa Daurada central (Cambrils, Salou i Vila-seca, conjuntament amb PortAventura) han tornat avui de la promoció turística que s'ha dut a terme a la fira més important de Bèlgica: el Salon des Vacances de Brussel•les. La cita, que busca posicionar les destinacions de la Costa Daurada en aquest mercat per la temporada 2016, ha estat dirigida tant a professionals com al client final, i ha tingut una gran afluència de públic. Ja fa més de deu anys que aquesta aliança turística es promociona conjuntament amb PortAventura, que enguany també ha portat fins a la capital belga el nou parc en construcció FerrariLand.
 
Les bones dades del 2015, quan aquest mercat va augmentar d'un 6,5% les vendes del paquets turístics a Espanya en detriment d'altres mercats, auguren una tendència similar o millor, fins i tot, per aquest 2016. De fet, segons els estudis presentats per la Oficina Española de Turismo s'aprecia en aquests moments importants augments als paquets vacacionals de reserva on Espanya és actualment la destinació mes desitjada, passant per davant de França, i on Catalunya és la comunitat més escollida per aquest col·lectiu.
 
Pel que fa al turisme, Catalunya ha rebut al 2015 un total de 592.600 turistes belgues. Els principals operadors turístics són Thomas Cook i Jetair (Grup TUI); encara que Sundio Group i Corendon estan agafant quotes de mercat importants en els darrers anys.